Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Brno má dle mého názoru nejkrásnější nádraží u nás. Dovedu si živě představit jeho osud, kdyby svému účelu přestalo sloužit...pak by už chybělo jen "architektonické" propojení s hrůzou naproti.

0 0
možnosti

I30v37o 25Ž30á27č45e57k

18. 7. 2013 17:50

Ty důvody pro přesun nejsou tak "populární", ale pár vám jich zkusím vyjmenovat.

Nádraží je poměrně malé a stísněné, potřebovalo by rozšířit, ale v současné poloze není kam. Navíc leží v zatáčce, ba dokonce v serpentině, což má negativní vliv na bezpečnost - jak uhlídáte bezpečný odjezd vlaku, když není vidět z jednoho konce na druhý?

Též příjezdové trasy k nádraží jsou dost zakroucené a vedou hustě obydlenými oblastmi města, k nemalé radosti tamních obyvatel. Sám jsem shodou okolností strávil významnou část života - dětství a mládí - v těsné blízkosti hlaváku, takže vím, s jakými "příjemnostmi" to bylo spojeno. Vlaky se k nádraží blíží šnečí rychlostí, kličkují v ostrých zatáčkách, což významně prodlužuje jejich jízdní dobu. Nová poloha by umožnila ty tratě přece jen poněkud "narovnat" a vyvézt z hustě obydlených končin.

Ona téměř žádná věc na světě není úplně dobrá nebo úplně špatná. Každá má své výhody a nevýhody, ale demagogové (jako např. autor článku) vždycky vyjmenují buď jedno nebo druhé, aby dokázali svoji "pravdu". Já si netroufám říci, jestli v tomto případě převažují výhody nebo nevýhody. Nechci si hrát na experta. Ale dávám si bacha na lidi, kterým je to "úplně jasné".

1 0
možnosti

Ano, o tom, že nádr leží v zatáčce, vím. Že je to určitý problém, který by bylo potřeba vyřešit, vím taky. Že se Brno zejména ve směru od Vyškova, celé objíždí, vím taky. To by bylo potřeba zcela jistě vyřešit. Ale to, že vlaky k hlaváku přijíždějí šnečí rychlostí, zas až tak pravda není. Ano, jedou pomaleji, ale že by to byla nějaká tragédie, to si nemyslím. 

A to, že trať vede hustě zabydlenými oblastmi, je ale popravdě z větší části věc těch lidí, co si tam to bydlení vybírají (Nejsem si jistá, jestli tam dřív stály ty domky, nebo trať, ale teď už si tam totiž to bydlení lidi vybrat mohou, ale nemusejí - ta trať tam prostě stojí, vědí, do čeho jdou.).

0 0
možnosti
Foto

situaci v Brně znám, nejvíce oceňuji blízkost centra...a co se týče kdo to zaplatí...no myslí, že nakonec by nejen časovou ztrátu utrpěl zákazník.

1 0
možnosti

I90v45o 42Ž98á62č18e12k

18. 7. 2013 14:43

800m. Jak dlouhý je třeba Václavák?

0 1
možnosti

Jako člověk, který do nebo z Brna jezdívá vlakem celkem často, jsem zásadně proti jeho odsunu, a to právě z důvodů uvedených v článku, tedy zejména kvůli zhoršené dostupnosti z MHD s nutností přestupovat na současném hlaváku.

0 0
možnosti

Vyhnete se prochcaným houmlesům na hlavňáku.

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, odsun nádraží v Brně chtějí jen ti, kteří na tom vydělají své provize

2 1
možnosti
Foto

Pojedu do Brna. Netuším, v jaké části města Dolní nádraží je? Jakým spojem se pak dostanu do centra a zda si mám kde zakoupit např. celodenní lístek? Poraďte :-)

0 1
možnosti

I22v13o 36Ž47á78č35e88k

18. 7. 2013 12:47

Já nevím, kde se nachází Dolní nádraží. Ani na mapě se pod tím názvem nic nevyskytuje. Nicméně mám jakousi teorii, že je na Rosické ulici. Pokud ano, tak já osobně bych z něj šel do centra pěšky, přes Vaňkovku a kolem Tesca. Jinak nějaká informace pro cestující tam snad bude.

1 0
možnosti
Foto

J60a50k61u68b 82R67o13t96h

18. 7. 2013 9:49

"Nedopustíme přesun nádraží o osm set metrů z centra na periférii!" - Tak tímto výrokem z roku 05 mne aktivisti z Brrrrna definitivně dostali. ;-D;-D;-D

3 2
možnosti

I91v73o 30Ž17á30č83e86k

18. 7. 2013 10:22

Souhlasím s vámi, ale z Brna jako celku byste si srandu dělat nemusel. Žijí v něm i více či méně normální lidé, jako např. já.

0 0
možnosti

záměr přesunutí nechápu, je proti logice. V 19. století se konšelé některých měst a obcí báli, že jim železnice bude plašit koně a krávy a tak nechali nádraží postavit kilometry za městem....ve výsledku tím zabránili rozvoji svých měst. Brno má tu výhodu, že nádraží je přímo v centru. Nejedná se o vesnici, kam denně přijede pár lidí, ale o centrum aglomerace, kam denně dojíždí desetitisíce studentů a pracujících. A řešit tuto dopravu odsunutím z centra a následnou povrchovou přepravou jen nerozum.

1 1
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1329x
Mgr. Martin Ander, Ph.D., náměstek primátora města Brna za Stranu zelených. Vystudoval matematiku a fyziku na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Studia ukončil v roce 2005 doktorátem na Katedře aplikované matematiky. Od roku 1993 aktivně působil v brněnských ekologických organizacích. V letech 2003-2006 pracoval jako ředitel národní kanceláře ekologické organizace Hnutí DUHA. V letech 2007-2010 působil jako náměstek primátora města Brna, v následujícím volebním období pak jako opoziční zastupitel za SZ.